01. Shrnutí
Po zavedení opatření proti korona viru se na nás obrátil autorizovaný partner ŠKODA AUTOSPEKTRUM-ACC z Brna. Cílem spolupráce bylo získávat nové zákazníky, naplnit termíny na servisní práce a navýšit prodej originálních náhradních dílů ŠKODA.
Klient měl s online marketingem zkušenosti, přesně věděl, co chce a jaké výsledky očekává. Společně jsme navrhli strategii, která zahrnovala nastavení a optimalizace PPC kampaní, úpravy webových stránek a komunikaci na Facebooku.
Výsledky byly pozvolné, ale díky průběžným optimalizacím, spolupráci s klientem a využití jeho i našeho know-how se nám povedlo přivést zákazníky na web a získat konverze.
Autospektrum_sluzby_1080x1080px_FB+IG_autorizovany_servis lady
Autospektrum_sluzby_1080x1920px_IG_autorizovany_servis lady
Autospektrum_sluzby_1080x1920px_IG_autorizovany_servis (1)
Autospektrum_sluzby_1080x1080px_FB+IG_autorizovany_servis
02. O klientovi
S NÁMI DOJEDETE DÁL…
AUTOSPEKTRUM-ACC je tradiční autorizovaný partner ŠKODA. Poskytuje komplexní nabídku servisních služeb na vysoké profesionální úrovni. Zabývá se servisem nových i ojetých vozů. Prioritou je především kvalita poskytovaných služeb a individuální přístup k zákazníkovi.
Autospektrum_brand_banner_1080x1080px_FB+IG
Autospektrum_originialni_dily_1080x1080px_FB+IG
Autospektrum_nahradni_dily_1080x1080px_FB+IG_grey
Autospektrum_nahradni_dily_1080x1080px_FB+IG_yellow
03. Náš úkol
V průběhu opatření proti korona viru došlo u klienta k výraznému poklesu zakázek. Naším úkolem bylo podpořit marketing a přivést opět zákazníky do prodejny Autospektra.
Primárně byla kampaň cílena na majitele vozů ŠKODA, kteří stojí o služby autorizovaného servisu. Sekundárně pak šlo o podporu prodeje originálních náhradních dílů. Kampaň necílila na prodej nových či ojetých vozů.
Důraz jsme kladli na detailní měření všech aktivit a soustředili jsme se na efektivní rozvržení investic do jednotlivých aktivit, kterými byly:
- PPC kampaně ve vyhledávačích
- Display reklama a remarketing na sociálních sítích
- Komunikace na FB profilu
- Optimalizace jednotlivých landing pages, jejímž cílem bylo přinášet měřitelné konverze
04. Překážky
Největším problémem v začátcích spolupráce byla nedostatečná analytika a měření výsledků webu. Google Analytics byl na webu klienta nainstalován, ale měření konverzí nebylo nastaveno. Na druhou stranu bylo skvělé mít údaje staršího data z Google Ads. Ty nám pomohly v nastavení kampaní ve vyhledávačích i s cílením obsahové reklamy.
Na webu chyběla děkovná stránka, podstránka „Servis“ potřebovala přehlednější a jednodušší design a doplnění objednávkového formuláře.
Obsah webu málo přispíval ke konverzím, stránka „Náhradní díly“ vedla na oficiální web ŠKODA, tudíž odváděla zákazníky webu klienta. Web byl zastaralý po designové stránce a nefungoval správně při zobrazování na mobilních zařízeních.
05. Jak jsme pomohli
V průběhu jednoho týdne jsme se v situaci Autospektra zorientovali. Provedli jsme analýzu a vyhodnotili výsledky PPC kampaní v historii. Provedli jsme základní UX analýzu webu a navrhli kompletní řešení s ohledem na poměr, cenu a výkon. Do čeho všeho jsme se potom pustili?
- Připravili jsme grafické návrhy a provedli množství úprav na webových podstránkách Homepage, Servis, Náhradní díly
- Vylepšili jsme Facebook profil auto dealera. Především sekci O nás, grafiku u cover fotek, nabídku služeb a systém automatické komunikace na Messengeru
- Vystavili jsme nové PPC kampaně v Google Search na relevantní klíčová slova
- Připravili jsme tři designové promo příspěvky na FB s profesionálním copywritingem
- Graficky jsme zpracovali dynamické bannery v HTML na podporu povědomí o značce
- Spustili jsme brandovou PPC kampaň v Google Display reklamách
Klientovi jsme během 2 měsíců přinesli:
Období od 14. 6. - 14. 8. (2 měsíce)
1) Počet odeslaných formulářů celkem: 16
2) Počet odeslaných formulářů z PPC (přímé): 4
3) Počet návštěv stránky s kontakty celkem: 591
4) Počet návštěv stránky s kontakty z PPC (přímé): 132
5) CTR v některých reklamních kampaních ve vyhledávání přes 30 %
06. Výsledek
Chvíli trvalo, než první zákazníci zareagovali. Po jednom měsíci nám klient hlásil zlepšení v návštěvnosti servisu i showroomu. Termíny na servisní práce se zaplnili a zvolený postup opět nastartoval chod Autospektra.