01. Shrnutí
Stáli jsme u zrodu nové značky, nového produktu
NOVA COLLAGEN - Nejlepší kolagen na trhu
Naším úkolem byl návrh kompletní vizuální identity společnosti NOVA Generation Pharmaceuticals včetně návrhu logomanuálu a firemních vizitek. Tou největší výzvou byl ovšem návrh loga nového produktu, doplňku stravy kolagenu, který má několik produktových řad, přičemž celá rodina kolagenových produktů měla být pod hlavičkou mateřské společnosti NOVA. To ale není vše. Nejen že jsme si s návrhem loga i produktových řad poradili k naprosté spokojenosti klienta, ale také jsme navrhli kompletní design produktových obalů krabiček a 1porcových sáčků. Následná tvorba e-shopu už byla jen třešničkou na dortu.
Nova_pharma_logomanual
Nova_pharma_logomanual_2
02. O klientovi
Příběh NOVA Collagen
"Vše pro zdraví, zdraví pro všechny."
Příběh vzniku produktu NOVA Collagen je prostý. Odborníci z NOVA Generation Pharmaceuticals hledali to nejlepší, co můžou v oblasti kolagenových doplňků stravy nabídnout a co na českém trhu chybí. Produkty dostupné v Česku se jim zdály nedostatečné – zejména kvůli nízkému obsahu denní dávky účinné látky. Také užívání kolagenu bez vhodných podpůrných přírodních ingrediencí zbytečně snižuje jeho účinnost. Tým odborníků NOVA Generation Pharmaceuticals proto připravil ideální dávku kolagenu s přírodními doplňujícími přísadami, které podpoří účinek kolagenu a jeho vstřebávání v těle.
Dle typu kolagenu se můžete rozhodnout, zda chcete posílit spíše vazy a klouby, nebo podpoříte kvalitu vaší pokožky, vlasů a nehtů. Vývoj kolagenových produktů měl za cíl pouze jedno, a to být objektivně nejlepším kolagenem nejen na českém i evropském trhu.To si koneckonců můžete vyzkoušet sami. Stačí zajít na e-shop NovaCollagen.eu a rovnou si jedno balení objednat.
03. Jak jsme pomohli
Logo produktů a design obalů na klíč
Design produktových obalů je samostatná disciplína. Klasický návrh grafiky do PDF se spady a ořezovými značkami v tiskových datech není vše. Design obalů pro nás představuje tvůrčí činnost, při které řešíme:
- konstrukci obalu,
- jaký materiál použít,
- jaké technologie tisku zvolit
- a s jakými barvami můžeme pracovat.
V neposlední řadě však přemýšlíme, kdo nám dokáže obaly vyrobit. Nejde přitom jen o kvalitu obalů a spolehlivost dodavatele. Důležitým faktorem je také cena. Nemůžeme navrhnout konstrukci a grafiku obalů, která navýší cenu výrobku natolik, že produkt bude na trhu následně neprodejný. Proto je výběr dodavatele obalů hlavní – v našem případě jsme vybírali dva typy na:
- výrobu a tisk produktových krabiček
- výrobu a tisk 1porcových trhacích sáčků
Pro výrobu krabiček, které mají obsahovat 30 porcí denní dávky kolagenu (měsíční balení) jsme vybrali společnost TOP Print Packaging s.r.o.
S výrobou 1porcových trhacích sáčků, ve kterých měla být denní dávka kolagenu (10 g prášku) to bylo náročnější. Našli jsme pouze dvě společnosti, které se výrobou tzv. sachetových sáčků zabývají. Nakonec jsme vybrali SNOTY, které nám vyhovovalo díky rychlejším dodacím lhůtám. Výběr dodavatelů obalů i komunikace s nimi jsme měli na starost my. Klient tedy dostával jen updaty a výstupy.
V první fázi jsme zjistili technologické a materiálové možnosti obou výrobců, předběžnou cenu na požadovaný počet kusů obalů a specifika, která musíme jako dodavatel grafiky splnit. Díky pravidelným telefonátům, emailům a díky několika osobním schůzkám v tiskárnách jsme dokázali celou výrobu obalů domluvit sami a spokojený klient pouze schvaloval výstupy. Zároveň jsme se dokázali vlézt do přijatelných nákladů na obal – právě díky chytré přípravě grafických podkladů. Tomu říkáme řešení na klíč.
Tvorba e-shopu na WordPressu
Jdeme prodávat!
Máme hotovou vizuální identitu, logo firmy, logo produktů a dokonce i design obalů – krabičky i trhací sáčky. Dalším krokem byl hezký designový e-shop. Zvolili jsme cestu e-shopu na WordPressu s e-shopovou platformou E-Soul, která je ideální pro e-shopy s menším množstvím produktů. V tomto případě by byl zaužívaný e-shopový design s množstvím produktových dlaždic, kategorií, filtrů a různých členění nežádoucí. Naopak u těchto e-shopů preferujeme možnost pohrát si s grafikou jednotlivých podstránek, zachovat variabilitu obsahu, kterou WP nabízí, a zároveň umožnit jednoduchou editaci obsahu. O e-shopovou část už se stará E-Soul, který řeší:
- správu produktů,
- správu objednávek a faktur,
- EAN, měny, ceny, DPH,
- napojení na platební bránu (Comgate),
- napojení na dopravce (Zásilkovna),
- tvorbu faktur, sklady,
- databáze zákazníků a další.
V průběhu tvorby grafického návrhu nového e-shopu jsme však narazili na problém – fotografie produktů. Měli jsme dvě možnosti. Čekat několik týdnů na výrobu finálních balení produktů a následně uskutečnit produktové focení, ze kterého bychom získali fotografie reálných krabiček a sáčků, jsme ovšem nechtěli. Druhou možnost představovalo vytvoření 3D produktů z grafických podkladů, které jsme připravovali pro výrobu krabiček a sáčků, a jednoduše použít digitální vizuál produktu. Z důvodů úspory času i nákladů jsme se pustili do tvorby produktových 3Dček. Nyní máme krabičky i sáčky v digitální podobě připravené z 360° pohledu, čímž jsme získali neomezené možnosti použití v dalších vizuálech – prezentace, PPC bannery, příspěvky na sociální sítě atd.
MSoul_reference_Galerie_03_Nova_Pharma
MSoul_reference_Galerie_04_Nova_Pharma
MSoul_reference_Galerie_02_Nova_Pharma
MSoul_reference_Galerie_01_Nova_Pharma
Tvorba reklamního videa na Vánoce
V rámci vánoční a novoroční kampaně jsme připravili jednoduché prodejní video, které běželo na obrazovkách v lékárnách a nemocnicích po celé ČR.
04. Výsledek
Do práce musíte dát duši, ale nezapomínejme na efektivitu
Jsme tvůrci, rádi se necháváme unést naší fantazií a vymýšlíme nové věci. Vždy jsme rádi, pokud nám klient dá volnější ruku a větší prostor na práci. Z tohoto pohledu jsme za spolupráci s kolegy z NOVA Generation Pharmaceuticals velmi vděční! Pracovat na tomto projektu nás neskutečně bavilo. Nejenže s nimi byla skvělá komunikace, ale především jsme měli velkou radost z toho, že nám dali dostatečně volnou ruku, poskytli prostor a vložili důvěru v naše schopnosti. My jsme se tak mohli předvést v plném světle na hezkém komplexním projektu. Samozřejmě měl rozpočet svůj strop, ale pánové si byli vědomi, kolik práce celé dílo obnáší.
Díky jejich skvělému přístupu jsme dokázali doručit plnohodnotný servis, který obnášel nejen grafické a programátorské práce, ale zároveň komunikaci s výrobci obalů, získání nabídek, vymýšlení konstrukčního řešení, kontrolu tiskových výstupů a to vše s ohledem na rozpočtový a časový limit.