01. Shrnutí
Pro firmu Ahorn jsme navrhli a realizovali celorepublikovou kampaň „Ahorn pro lepší spánek“ a spustili soutěž ZDŘÍMNI SI A VYHRAJ. Šlo o součást dlouhodobé marketingové komunikace společnosti, která je jedním z předních výrobců matrací, roštů a postelí v republice.
V rekordním čase, během jednoho měsíce, jsme navrhli kreativu celé kampaně se soutěží. Vytvořili jsme soutěžní microsite s grafikou na míru, nastavili komunikační strategie a připravili plán příspěvků na sociální sítě Facebook a Instagram.
Vyrobili jsme množství atraktivních PPC bannerů, nastavili proklikové kampaně v Google Ads, na Skliku a na sociálních sítích. Aktivně jsme celou kampaň komunikovali s fanoušky a snažili se o dosažení co nejlepších výsledků.
Klíčové ukazatele výkonnosti, které jsme určili:
- % NÁRŮST FANOUŠKŮ
- POČET INTERAKCÍ NA PROFILECH
- % NÁRŮST CELK. ENGAGEMENT
- POČET ZÚČASTNĚNÝCH SOUTĚŽÍCÍCH
- POČET EMAILŮ V DATABÁZI
- % NÁRŮST CELK. NÁVŠTĚVNOSTI NA WEB
02. O klientovi
Firma AHORN CZ, s r.o. je předním českým výrobcem lamelových roštů, postelí, matrací a polštářů, které vyváží i do zahraničí.
Firma se pyšní širokým portfoliem výrobků, které uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Kromě standardní nabídky nabízí výrobky i v atypických rozměrech.
Zatímco ve výrobě postelových roštů patří k jedničce na trhu, matrace začali vyrábět až v roce 2014 a rádi by svou pozici na trhu posílili.
Produkty firmy splňují vysoké standardy kvality, primární je pro ně spokojenost zákazníků. Ročně Ahorn vyrobí přes 180 000 kusů roštů. Sortiment dodává specializovaným prodejnám nábytku, obchodním řetězcům a výrobcům nábytku.
03. Náš úkol
Ahorn své produkty prodává především přes síť obchodních partnerů, kteří je nabízí v kamenných prodejnách i v on-line obchodech. V rámci marketingu jsme proto navrhli obsah, který by upevnil jejich pozici na trhu, a tím ještě více zviditelnil Ahorn jako odborníka na zdravý a spokojený spánek.
Zvolená strategie měla zákazníky dlouhodobě bavit a poskytovat informace z oblasti zdravého spánku, výběru správných postelí, matrací i roštů atd.
HLAVNÍ CÍLE PROJEKTU
- Dlouhodobý růst povědomí o značce
- Vzbudit preference zákazníka při výběru postele, matrace či roštu směrem ke značce AHORN
- Profilovat se do role zkušeného odborníka, rádce a pečovatele
- Budování vztahu a komunikace se zákazníkem
- Zvyšovat engagement na FB stránce a také na webech
- Zvýšit prodeje a obraty u certifikovaných prodejců a partnerů
- Dostat produkty firmy více do hotelů, penzionů a dalších ubytovacích zařízení, které chtějí svým zákazníkům dopřát dobrý spánek
04. Jak jsme pomohli
Návrh dlouhodobé komunikační strategie zahrnoval
- Kreativa celorepublikové kampaně se soutěží „Zdřímni si a vyhraj“
- Tvorba soutěžní microsite https://www.ahornsoutez.cz/
- Komplexní správa sociálních sítí, komunikace s fanoušky a rozjezd profilu na Instagramu
- Tvorba obsahu na Facebooku a Instagramu, grafický design příspěvků, bannerů, letáků a plakátů
- Výstavba a správa PPC kampaní v Google Ads, na Skliku a Facebooku
Všemi těmito aktivitami jsme dosáhli:
30% NÁRŮSTU FANOUŠKŮ MĚSÍČNĚ NA FB
přes 1 200 INTERAKCÍ (likes, komentáře, sdílení) NA FB PROFILU MĚSÍČNĚ
36% NÁRŮST CELKOVÉHO ENGAGEMENTU
120% NÁRŮST ZASAŽENÝCH UŽIVATELŮ
21,9% NÁRŮST CELKOVÉ NÁVŠTĚVNOSTI NA WEBU AHORN.CZ V PRŮBĚHU SOUTĚŽE
3 000 UŽIVATELŮ NAVŠTÍVILO SOUTĚŽNÍ STRÁNKU AHORNSOUTEZ.CZ MĚSÍČNĚ
05. Výsledek
Díky komplexní digitální kampani se nám podařilo udržovat kontakt s fanoušky a budoucími zákazníky a také zvyšovat preference k produktům značky Ahorn, což má podíl na zvýšení celkového obratu.
Firma se aktivně staví do role rádce a pečovatele, kterému záleží na zákaznících. Chce přispět k jejich spokojenému spánku a dodat špičkovou kvalitu za rozumnou cenu.