01. Shrnutí
Jak jsme snu o vlastní značce oblečení dali reálnou identitu
V našem portfoliu najdeme již několik spoluprací s módními firmami a e-shopy na oblečení. Avšak spolupráce s paní Pavlou Šafaříkovou z Birge byla pro nás výjimečná. Nejedná se totiž o žádnou velkou společnost ani e-shop s tisícem produktů a milionovými obraty. Klientka se na nás obrátila sama za sebe s tím, že má sen založit vlastní značku oblečení pro ženy. Oblečení, které bude ženám pomáhat v každodenním životě, vrátí jim pohodlí a dodá sebevědomí. Navíc se jedná o oblečení, které si klientka sama navrhla, vyvinula a nyní i sama za pomocí švadlen vyrábí.
Její sen a vize nám byla extrémně sympatická, a proto jsme se společně s ní pustili do práce. I když musíme přiznat, že jsme byli na začátku trochu skeptičtí. Přeci jen začínající projekt bez investora, bez tržeb, bez zkušeností a v tu dobu spíše jen jako bokovka při zaměstnání vyvolává mírné obavy. Přístup a odhodlání klientky nás však již během prvních rozhovorů naprosto přesvědčil, že to bude super. Její uvažování o značce, názvu, vizi, hodnotách a smyslu byly myšlenkově o míli dál, než u většiny majitelů mnohem větších společností. A s takovými lidmi je radost spolupracovat!
Co se nám povedlo?
- Společně s klientkou jsme stanovili název značky, vizi, hlavní slogan a celkový positioning na trhu.
(Je nutno říct, že v tomto má klientka prsty mnohem víc než my. Naše role byla spíše konzultační, usměrňovací a validační.)
- Vytvořili jsme ikonické logo včetně logomanuálu, tiskovin a vizuálů na sociální sítě.
- Uskutečnili jsme studiové focení produktů s modelkami, jehož výsledkem je obsáhlá fotobanka se 40 ks finálně upravených fotografií.
- Postavili e-shop na shoptetové šabloně v navržené vizuální identitě.
Birge_photo_05
Birge_photo_01
Birge_photo_02
Birge_photo_04
02. O klientovi
Příběh Pavly Šafaříkové z Birge
"Odjakživa miluji sukně. Jsou pohodlné, ženské, a když se podaří nákup, tak i barevné a veselé. Nicméně, v létě jsem sukně nikdy moc nenosila.
Ne že bych nechtěla – to jsem vážně teda chtěla – ale mám problém s velmi bolestivým třením stehen.
Vyzkoušela jsem spousty zaručených způsobů, jak tomu předejít. Namátkově uvedu třeba deodorant, dětský pudr (s tím je legrace, to vám povím – bílý prášek máte všude), bandaletky (takové ty pásky na stehna, co se občas vesele zařezávají přesně tam, kam nemají), elastické kraťasy (takové ty „skorocyklistické“ - většinou jsou vyrobené z nějakého umělého materiálu – v horkém létě další velká legrace).
No, nic z toho mi vlastně nakonec nevyhovovalo, nefungovalo, nebylo to ono, prostě jsem byla znechucená. A tak jsem zkusila něco vymyslet sama tak, aby to vyhovovalo mně. Protože já opravdu chci v létě nosit sukně a šaty. Prostě chci. Přes to nejede vlak.
Posbírala jsem si v hlavě zkušenosti, které jsem měla. Řekla jsem si, že to „něco“, co vytvořím, nebude nepříjemné, zařezávající se, upnuté, škrtící a nevzhledné.
A tak tu mám Frees – kraťáskovou spodničku."
Frees je kraťásková spodnička, které řeší problém s třením stehen v parném létě. Ušitá je z hebkého příjemného materiálu, ve kterém se zbytečně nezpotíš. Má volný střih, a proto se hodí spíše pod volnější sukně. Frees je prostě jiná. Ušitá tak, aby vyhovovala horkým letním dnům i náročnému programu. Ať už tedy běháš venku za dětmi, za psem nebo po schůzkách, Frees bude vždy tvou oporou. A nosit sukně bez protivného tření stehen celý den, to je prostě úžasný pocit.
03. Jak jsme pomohli
Název, slogan a positioning - úvodní konzultace
Úvodem jsme se s klientkou potřebovali domluvit na finálním názvu značky a samotného produktu. Tomu předcházelo několik společných konzultací, kde jsme se správnými otázkami a diskusí propracovali k názvu Birge a sloganu "Spread wings", jako vzkaz ženám, že nám záleží na tom, aby se za každých okolností cítily dobře a volné jako pták.
Archetyp značky, který vymezuje roli firmy na trhu, jsme stanovili na "Innocent". Značky s tímto archetypem mají hlavní touhu poskytovat štěstí. Jsou pozitivní a optimistické a aktivně se vyhýbají špatné vůli vůči ostatním. Vidí svět jako úžasný a zábavný, daří se jim předávat tento pocit a šířit radost, kde mohou. Tyto značky spoléhají spíše na poctivost, dobré ctnosti a jednoduchost než na inovace.
Tvorba loga a vizuální identity
Poté, co jsme si jasně definovali finální název, motto a roli na trhu, jsme se pustili do návrh loga. Součástí grafických návrhů byly, u nás už tradičně, 3 různé vizuální logo koncepty, ze kterých si klient vybírá jeden nejoblíbenější, který jsme dále dotáhli do dokonalosti. Výsledkem byla kompletní logo identita, logomanuál a další vizuály použití loga v praxi.
Focení v ateliéru - produkty a modelky
Produkt je primárně pro ženy různého typu postavy - plnoštíhlé, štíhlé, starší i mladší. Našim cílem bylo produkt co nejvíce přiblížit širokému spektru žen, které řeší tření stehen, chtějí se cítit dobře i v horkých letních dnech nebo během náročného denního programu. Tomu odpovídal i důkladný výběr modelek. Focení probíhalo v ateliéru a všichni si ho moc užili. V postprodukci jsme pak jen podtrhli přirozenou krásu žen a emoce spojené s pohodlným nošením spodniček Frees.
Eshop na Shoptetu
S ohledem na to, že projekt je v začátcích a s ohledem na rozpočet jsme se rozhodli pro prvotní prodej a otestování produktu pro ekonomicky efektivní variantu eshop na platformě Shoptet. Provedli jsme:
- kompletní konfiguraci eshopu,
- naplnění obsahem a produkty,
- celou šablonu graficky přizpůsobili nové vizuální identitě Birge.
Grafické práce obnášely tvorbu bannerů, dlaždic, úpravu produktových obrázků a moodových fotografií. Klientce jsme pomohli s nastavením platební brány, výběrem dopravců a po necelém měsíci byl eshop na světě.