01. Shrnutí
Baví nás podávat pomocnou ruku začínajícím businessům a tentokrát jsme byli přímo u jeho zrodu. Projekt GOODLY vznikl z myšlenky zdravého hubnutí za pomoci chutné tekuté stravy, čím měl na trhu se superjídlem vytvořit vlastní unikátní segment. Nápad byl sice na světě, ale všechno ostatní prozatím chybělo. Začínali jsme na zelené louce, navrhovali jsme obaly, poptávali jejich výrobce, popustili fantasii při návrhu loga a brandingu. Uběhlo doslova pár měsíců a nabili jsme jistoty, že chápeme klienta a jeho vizi. S logem a designem obalu „v ruce“ jsme se vrhli na tvorbu e-shopu…
02. O klientovi
„Na křídlech GOODLY“
Autorka sloganu Michaela Dvořáková vložila mnoho úsilí do vývoje produktu, aby splňoval všechny cíle: dobrá chuť, snadná příprava, přírodní složení a nutriční složení, které vám pomůže hubnout. Má zcela odlišnou filosofii, než třeba odborníci prosazující Keto dietu, která je poměrně agresivní a často i nezdravý přístup k hubnutí. Netvrdí, že stačí jíst GOODLY a zhubnete, ani že musíte jíst výhradně tekutou stravu, naopak míří na vyšší cíl, a to, aby se člověk cítil dobře.
03. Náš úkol
Nenechat si uniknout sezonu po novém roce, kdy každý začíná aktivně hubnout a zdravě jíst. Z nápadů a myšlenek jsme měli vytvořit fungující řešení, které pro GOODLY otevře dveře zákazníkům. Konkrétně stanovit komunikaci GOODLY, vizuální podobu, vytvořit moderní e-shop, který vystihne podstatu produktu a dále podpořit prodej produktů pomocí sociálních sítí, PPC reklamy a PR.
04. Překážky
Jednodušší by bylo napsat, jaké překážky jsme neměli. Extrémně nás tlačil čas, protože jsme museli stihnout novoroční sezonu, neměli jsme prakticky žádné výchozí podklady, fotografie apod., od kterých se odrazit a klientka, seč nadšená a velmi nápomocná neměla s online marketingem zkušenosti. Bylo obtížné se ze začátku trefit do její představy a e-shop skrýval více komplikací, než jeho čistý design a přátelská funkcionalita napovídá.
05. Jak jsme pomohli
První fáze byla hledání vhodné vizuální komunikace a identity, která končila designem webu, který nadmíru splnil očekávání klienta. To nám dodalo energii pro další fázi projektu, programování e-shopu. E-shop, byť na první pohled jednoduššího rázu skrývá řadu komplexních elementů:
- Moderní čistý design.
Druhou fázi tvořilo programování. E-shop je postavený na platformě WooCommerce a obsahuje několik speciálních funkcionalit jako je:
- Konfigurátor MIX CHUTÍ, kde si může zákazník libovolně navolit počet jídel a jejich příchutí
- Napojení na Uloženku pro automatizaci dopravy
- Fakturoid pro automatizaci faktur
- Platební brána Comgate
- E-shop je tudíž postavený způsobem easy-to-use, čímž šetříme čas klienta
Třetí fází byl prodej s nastartováním sociálních sítí a PR a PPC reklamou, kdy jsme se zaměřili pomocí testování, analýz a optimalizace na kvalitu a efektivitu investování do vhodných reklamních kanálů v závislosti na cílové skupině.
06. Výsledek
Nejen v marketingu je obecně známý fakt, že projekt nemůže být levný, rychlý a kvalitní. Vždy má jen dvě z těchto kvalit. Nám se podařilo vytvořit komplexní e-shop za 2 měsíce a v cenové dostupnosti klienta.