01. Shrnutí
Jak spustit online prodej za pouhé 2 týdny v čase koronaviru
Koncem března roku 2020 přišla pandemie koronaviru, která zapříčinila zavření všech obchodů včetně hobby marketů, které jsou pro KERA GREEN hlavním odbytištěm jejich produktů - substrátů a hnojiv - které vyrábí. Proto jsme v co nejkratší době potřebovali rozjet webové stránky s eshopem a spolu s tím zahájit online prodej produktů.
Nové webové stránky jsme vyhotovili ještě začátkem roku. Následovala tvorba e-shopu na šabloně, který jsme měli za 7 dní hotový a připravený ke spuštění. Mezičasem jsme rozběhli přípravu vizuálů a reklamních textů pro PPC kampaně ve vyhledávačích a na sociálních sítích. Cílem bylo rychle zareagovat na krizovou situaci a nabídnout řešení, který zvýší prodej produktů.
02. O klientovi
KERA GREEN je rodinnou společností fungující již od roku 1992 vyrábějící ty nejlepší české substráty a hnojiva. Na mezinárodní úrovni pak od roku 1997. V současnosti exportuje do evropských zemí, jako jsou Slovensko, Rakousko, Maďarsko nebo také Rumunsko. Spolupracuje s mnoha zahradnickými centry, profesionálními pěstiteli, obcemi ale také s potravinářskými či hobby řetězci.
Jejich zákazníkům nabízí produkty vyráběné z vybraných surovin na plně automatizované výrobní lince, avšak pod neustálým dozorem odborného personálu. Kromě vlastních zpracování surovin si také pečlivě vybíráme své dodavatele, abychom si byli jisti, že s využitím těchto surovin můžeme zákazníkům nabídnout tu nejvyšší kvalitu.
03. Náš úkol
Koronavirová pandemie razantně změnila situaci na trhu. Některé firmy to položilo, některé posunulo do stavu hybernace a některé toho využili ve svůj prospěch. Poslední scénář byl právě případ společnosti KERA GREEN, která ochotně a rychle reagovala na zavřené obchody a díky nám odstartovala online prodej.
My jsme nažhavili všechny motory a otestovali svoji schopnost, jak rychle dokážeme u klienta rozjet online prodej v situaci kdy:
- klient prodává 99 % své výroby přes řetězce a síť hobby marketů,
- všechny hobby markety a zahradnictví jsou zavřená,
- klient nemá žádné vlastní prodejny,
- na sociálních sítích doposud neexistoval,
- nedisponuje vlastním e-shopem,
- povědomí o značce je mezi B2C zákazníky jen minimální,
- a realizuje jen malé minimum reklamních aktivit.
04. Jak jsme pomohli
Od tvorby loga až po spuštění prodeje na e-shopu
Na webu jsme začali pracovat ještě začátkem roku. Společnost Kera v té době ještě neměla ustálené logo a korporátní identitu, což bylo základním stavebním kámenem pro vývoj webových stránek. Začali jsme tvorbou loga a logomanuálu.
Pro tvorbu webových stránek jsme se rozhodli jít efektivní a cenově dostupnou cestou webových stránek na wordpressové šabloně. Vybrali jsme designovou šablonu, graficky ji upravili podle nově navržené korporátní identity klienta a logomanuálu, vložili vlastní texty, fotografie a web byl za 14 dní hotový.
Následovala tvorba e-shopu KERA GREEN. Primární parametr při návrhu řešení byla cena a rychlost, proto jsme opět sáhli po šabloně. Tentokrát jsme rozjeli e-shop na platformě Shoptet. Jedná se o skvělé řešení, pokud netrváte na customizovaném designu na míru a nevyžadujete extra speciální funkce. E-shop na Shoptetu umí všechno, co je na startu prodeje potřebné. Na e-shopu jsme nakonfigurovali:
- platební bránu Comgate s nejnižším poplatkem z transakce,
- zasílání faktur zákazníkovi,
- doprava byla bez napojení nakolik si ji zajišťoval e-shop sám,
- import produktů pomoc XML feedu z databáze KERA,
- varianty balení produktů se změnou ceny za dopravu.
Výstavba PPC kampaní na sociálních sítích a ve vyhledávači Google probíhala v průběhu vývoje e-shopu, takže po spuštění e-shopu jsme mohli ihned zahájit propagaci. Každý začínající e-shop si vyžaduje jiný marketingový mix, proto strategii připravujeme na míru. V tomto případě jsme se rozhodli pro spuštění regionální kampaně, která měla vysokou relevanci, nízkou konkurenci, levnější cenu za proklik a méně nákladnou dopravou produktu k zákazníkovi. V
05. Výsledek
Zde je aspoň drobný náhled na výsledky, které jsme dosáhli za 3 týdny kampaně:
- Investice do media: 4.143 Kč
- Přímé tržby z reklamy: 28.199 Kč
Reklama i styl komunikace, který jsme rozběhli na sociálních sítích, měl pozitivní ohlasy, zvýšil regionální povědomí o firmě a produktech, které nabízí. Co je ale nejdůležitější je fakt, že klient je nyní kdykoli připraven na online prodej, v případě, že by klasický prodej přestal fungovat.