01. Shrnutí
Jak několikanásobně zvýšit tržby e-shopu pomocí zbožových srovnávačů?
To je otázka, kterou jsme si kladli na počátku spolupráce s klientem KOUPELNY A TOPENÍ. Je nutno říci, že e-shop již několik let fungoval a dařilo se mu velmi dobře. Poslední roky však konkurence v tomto segmentu extrémně narostla, a tím nastal i pokles obratu e-shopu. Celkový podíl na trhu se razantně zmenšil a klient začal s hledáním vhodného řešení - marketingové strategie - která by tento trend zvrátila a opět nakopla tržby e-shopu.
To bylo i důvodem, proč se majitel e-shopu na základě doporučení obrátil rovnou na nás. Spolupráci jsme odstartovali důkladnou analýzou trhu a rešerší konkurence v online prostředí. Také jsme si s klientem nastavili jasná KPI (indikátory úspěchu) a prodejní cíle včetně plánovaného PNO. Na základě těchto dat jsme navrhli online výkonnostní strategii, která spočívala v komplexní inzerci rozsáhlého produktového portfolia e-shopu v rámci zbožových srovnávačů:
- Heureka.cz,
- Zboží.cz,
- Favi,
- Biano,
- Google PLA a remarketing,
- Mall Market
- a expanze na slovenský trh.
Výsledky udělaly radost nejen klientovi Koupelnyatopení.cz, ale i nám.
02. O klientovi
E-shop Koupelnyatopeni.cz není v online světě žádným nováčkem. To nejdůležitější z oblasti koupelen a topení nabízí již od roku 1996. Během jeho existence se majiteli již jednou podařilo v rámci e-shopu dostat na obrat v desítkách milionů korun ročně. Doba, kdy to šlo tak nějak „samo“ ale bohužel již pominula. Konkurence je daleko větší, a právě proto se na nás klient obrátil. Cíl byl jasný, dostat se zpátky na první místa v reklamním prostoru a zvýšit obrat. A tak jsme se do toho v polovině roku pustili.
03. Náš úkol
Znovu nastartovat chod e-shopu, několikanásobně zvýšit jeho obrat při zachování stejného PNO. Bylo potřeba si poradit s inzercí 30.000 produktů, být správně zařazen ve všech zbožových srovnávačích, paralelně sledovat ceny konkurence, naše náklady na reklamu, PNO metriku a neustále optimalizovat reklamy s ohledem na efektivní míru konverze, hodnotu průměrné objednávky a s maximalizací marže na objednávku.
Optimalizace na denní bázi, přidávání nových reklamních kanálů a využívání nejmodernější PPC nástrojů nám přineslo ty správné výsledky ve formě stabilního růstu obratu.
04. Překážky
- Správa inzerce 30.000 produktů a velkého množství kategorií
- K dispozici jsme měli pouze základní XML feed
- Silná konkurence a cena za prokliky
- Přísná cenová politika ze strany dodavatelů
05. Jak jsme pomohli
Začali jsme postupně, protože připravit desítky tisíc produktů ze sortimentu tak, aby byl feed pro Heureku i Zboží stroprocentní, by nebylo efektivní. Proto jsme po vstupní analýze společně se zákazníkem vybrali jen ty nejzajímavější produkty (ať už z pohledu marže, konkurence nebo poptávky).
Jakmile jsme se prokousali touhle fází, pustili jsme se do dalších reklamních kanálů, konkrétně vyhledávačů Favi a Biano. Po vyladění XML feedů pro tyhle vyhledávače jsme mohli opět rozšiřovat naše pole působnosti, tentokrát o Google PLA, dynamický remarketing a napojení na Mall.cz
Po spuštění nového kanálu jsme vždy pečlivě vyhodnocovali jeho efektivitu a na základě toho omezovali nebo naopak navyšovali investice.
Dalším krokem je spuštění SK verze e-shopu.
06. Výsledek
5x větší obrat meziročně
6x více objednávek
o 803 % vyšší návštěvnost
Udržení stejného PNO
07. Zhodnocení
Co na to všechno říká klient?
"Na MarketSoul jsem se obrátil na základě doporučení dobrého známého a musím říct, že jsem za tohle doporučení velice rád. Se spoluprací a výsledky agentury jsem velmi spokojen. Postupovali naprosto profesionálně a systematicky. Výsledky jsou skvělé, a proto ve spolupráci pokračujeme již druhým rokem.
Cílem je se obratově posunout daleko výš a tohle je jen začátek. Těším se na další společný růst."
- Jaroslav Droběna, majitel e-shopu Koupelnyatopeni.cz